2012-10-15 08:25:02
batsın bu dünya
Orhan Gencebay ve Şarkıları
Orhan Gencebay benim için çocukluk zamanlarıdır, Yazlık Akkapı Sinemasıdır, âşık olduğum komşu kızdır, yaşı benden biraz büyüktür, ama olsundur.
Zaten aşk böyle imkânsız işlere meyillidir.
Geçmiş bir eşyada gizlidir, bir kokuda veya işte böylece bir şarkıda.
Dertler Benim Olsun, çalar ve ben kendimi yazlık sinemanın çekirdek kokusunda ve Bade gazozunda bulurum.
Öyle bir şey…
Orhan Gencebay şarkılarını yorumlamış bazı sançtılar.
Biz de o yorumları yorumlayalım bakalım.
 
 
  1. Severek Ayrılalım- Ajda: Genç kalmaya çalışan bir nene, şarkılarının altına cıstak ekleyip, şöylece biraz sallanıp böyle bir imaj yaratabilir pek ala. Ben de onu zaten sadece TV’de gördüğüm için kendisini 18’lik bir şey zannedebilirim. Ama değil. O şarkı da öyle çalınmamalıydı ve öyle söylenmemeliydi. Ajda Pekkan şarkılarından birine dönüşüp anlamını ve tadını kaybetmiş Severek Ayrılalım. Ajda, söyleme bu şarkıları sen, zira severek ayrılalım be güzelim.
  2. Sev Dedi Gözlerim- Zerrin Özer: Bağıran tarzı, şarkının ses limitlerini zorlamış olsa da, nispeten başarılıdır. Dinlenir ama ikinci kez değil.
  3. Hatasız Kul Olmaz- Tarkan: Orijinal müziğe sadık kalarak şarkıya gereken saygıyı göstermiş ve de saygıyı hak etmiştir. Son derece başarılıdır. Ajda’nın yaptığı gibi şarkıya kendi tarzını dayatmaya kalkmamıştır, tersine, şarkının ruhunu anlayıp da yorumlamıştır. Tarkan’a hürmetler… En büyük sensin o âlemde…
  4. Aşkımı Sakla- Yıldız Tilbe: Bu da bir Yıldız Tilbe şarkısına dönüşüp deforme olmuş. Geçelim.
  5. Bilmesin O Felek: Sibel Can: Dinlenir dinlenir… Diğerleri kadar sırıtmıyor. Can’ın yorumu haddizatında bir miktar yakındır Gencebay’a. Bu manada kurtarır.
  6. Dil Yarası- Ebru Gündeş: Bunun da girişi insanı müziğe bağlıyor, rahatsız edici bir durum yok. Ama mesele Orhan Gencebay arabeskini anlamakta.
  7. Sezen Aksu-Akşam Güneşi: Müzik güzel... Ama Sezen Aksu, nasıl olsa bu maçı alırım, havasıyla söylediği için bu şarkıyı, olmamış. Acı çekmek ayrı bir şeydir, acı çeker gibi yapmak başka bir arızadır. Bu şarkıyı Tarkan söylemeliydi.
  8. Bir Teselli Ver- Emre Aydın: Hakikaten biri bir teselli versin. En güzel şarkılardan birini sen gel bu uyuz yoruma söylet. Şarkıcı ile sanatçı arasındaki fark böyle eserlerin yorumunda ortaya çıkar. Yazık olmuş şarkıya. Bu sesten asla dinlenmemeli.
  9. Kaderimin Oyunu- Hande Yener: Girişten kaybettin kadın. Emre Aydın için söylediklerim senin için de geçerlidir. Bir müzik yasası olmalı ve bazı eserler bazı şarkıcılara yasaklanmalı. Bunu da Tarkan söylemeliydi.
  10. Yarabbim-Mustafa Ceceli: Tamam, giriş kurtarıyor. Ama ses şarkıyı kaldıramıyor dostlar. Her ne kadar Emre ve Hande’den görece başarılı olsa da yazık oluyor bu şarkılara…
  11. Dilenci- Zara: Ağlak olmana gerek yoktu kadın. Sen git Akp konserlerinde şarkı söyle…
  12. Farkında mısın?- Demet Akalın: Bir şey yazmak istemiyorum.
  13. Hor Görme Garibi- Serdar Ortaç: Bu şarkıyı asla bu Ortaç’tan dinlemem, dedim. Dinlemedim. Fakat bir yerde dinlemeye maruz kaldım. Ah! Bir şarkının anası böyle ...! Çık dışarı. Güzelim bir şarkı böyle pespaye hale gelir.(Özür diliyorum, suç bende değil, ona bu şarkıyı söyletende.)
  14. Gitti de Gitti- Nükhet Duru: Gayet başarılı. Keşke o güzelim şarkılar Ortaç’ta, Hande’de, Ceceli’de, Emre’de heder olmasaydı. Nükhet Duru pek güzel yorumlardı.
  15. Dertler Benim Olsun- Nilüfer: Kuru kalabalığa gerek yoktu bütün şarkıları Nilüfer, Tarkan, Nükhet, Emel yorumlayabilirdi. Yıllar, Nilüfer’in sesine, bu şarkıyla birlikte rafine bir efkâr vermiş. Çok güzel.
  16. Benim Dünyam- Deniz Seki: Zerrin Egeliler’in eski seks filmleri vardı… O nasıl bir giriştir öyle. Bunu da geçiyorum.
  17. Beni Böyle Sev- Candan Erçetin: Olmayınca olmuyor. Zorlamanın bir âlemi yok. Çocuk şarkısı değil bu: “Beni böyle seeeeeeev.” Vah ki, en güzel şarkılar en kötü yorumcularda
  18. Hayat Devam Ediyor- Emel Sayın: Beni Böyle Sev’i pek ala Emel söyleyebilirdi. Ne güzel olurdu, şarkıları da kurtarmış olurlardı.
  19. Ben O Zaman Ölürüm- Kutsi: Hiç beklemediğim kadar güzel… Esere saygı duymaktan bahsetmiştim…
  20. Kır Gönlünün Zincirini- Mustafa Sandal: Sana bir telefon reklâmı versek Mustafacığım?
  21. Kahrolayım- Şevval Sam: Şevval Sam’da var zaten bir arabeskçi potansiyeli. Olmuş, dinlenir.
  22. Gurbet- Volkan Konak: Arada konuşma fırsatı bulmadığı için güzel yorumlamış. Tam not!
  23. Yorgun Gözlerim- Yaşar: Güzel olmuş be hemşerim. Hakkaten.
  24. Neyi Değiştirdik ki?- Yıldız Usmanova: Kim bu kadın yahu? Sahte bir yorum… Hızla geçiyorum.
  25. Dünya Dönüyor- Berkay: Bu sesi ilk kez dinliyorum, şarkıyı da ilk kez dinliyor gibiyim. Sıradan bir şey gibi dönüyor.
  26. Bir Araya Gelemeyiz: Athena: Sırıtmamış. Yalnız biraz Erkin Koray’ı, biraz Malabadi Köprüsü’nü hatırladım dinlerken.
  27. Beni Biraz Anlasaydın- Rafet El Roman: Yoruma diyecek bir sözüm yok. Ama sanki Rafet’in sesi bu şarkı için değil.
  28. Dokunma- Seksendört: Başka bir şey olmuş. Sanırım bu ekibin tarzına ben alışamadım.
  29. Gönül- Duman: Keşke kafa ayıkken söyleselermiş veya o hissi vermeselermiş. O zaman bir fikir edinebilirdim.
  30. Vazgeç Gönlüm- Özcan Deniz: Kendisinin yorumunu hiç sevmem. Bu yorumu da hiç sevmedim yahu. Aynı şeyi söyleyeceğim; güzel şarkılar kötü ses ve yorumculara gitmiş.
  31. Kabahat Seni Sevende- İzel: Kulaklarım Ufuk ve Ercan’ı da aradı. Ama iyi ki yokmuş onlar, isabet olmuş. Bu şarkı da güzel olmuş
  32. Ya Evde Yoksan- Manga: Dinlenir, bu şarkı için tamam. O efsane şarkılardan biri olsaydı itiraz ederdim ama.
  33. Batsın Bu Dünya- Koro: Şarkı güzel yahu. Ama koronun ancak yarısı güzel diğer yarısını yolla gitsin. Örneğin Emel Sayın’ı Serdar Ortaç’la bu projede yan yana getirmek ayıptır, günahtır, yazıktır. Emel’e yazıktır…
Benden bu kadar dostlar, iyi dinlemeler.
Yazar: Editor