2013-03-03 10:58:42
müslümce

Paramparça

Müslüm Gürses için 3 Temmuz 2009'da düştüğümüz şu notları bir daha paylaşmanın sakıncası yoktur sanırım

Dinlemek veya Maruz Kalmak 

  • Farklı tarzda müzikler dinlemek ilgi penceresini geniş tutuyor. 
  • Böyle olunca da en çok sevdiğin tarzdan sıkılıverme ihtimali de ortadan kalkıyor.
  • İsteyerek dinlediğim farklı tarzların yanında “dinlemeye maruz kaldığım” şarkılar, 
  • şarkıcılar da olmuyor değil. 
  • Örneğin sabah sabah bir yerde Serdar Ortaç şarkısına maruz kalmak 
  • o gün içinde insanoğlunun başına gelebilecek en kötü şeylerden biridir diye düşünürüm. 
  • Böyle bir şey: ))

Ana mevzuuma dönersem; Müslüm Babayı alır dinlerim. Hatta “paramparça”yı Teoman’dan değil de Müslüm Babadan dinlemeyi isterim. Üniversite yıllarının en önemli isimlerinden biri Bülent Ortaçgil’ken, ben “sensiz olmaz”ı Müslüm Babadan dinlemeyi ziyadesiyle tercih ederim.

  • Sebepse şudur: 
  • Müslüm Gürses söylediği her şarkıya ayrı bir “ruh” vermiştir. 
  • Eserin kendine has kimliğine ayrı bir çehre kazandırmıştır. 
  • Yani onu bozmamıştır, 
  • o şarkıya tecavüz etmemiştir. 
  • Müslüm’ün elinden geçen parça 
  • daha bir tatlanmıştır.

Amma velakin, hiç hazzatmediğim ve tamamen dinlemeye maruz kaldığım bir İbrahim Tatlıses vakası vardır ki Türkiye’de söylediği her şarkıyı berbat etmiştir. İmha etmiştir. Paçavraya çevirmiştir. Müslüm Babanın yaptığı iyi işlerin hep tersini yapmıştır.

  • Genelde benzetilen, yakın alanların şarkıcıları olarak anılan bu iki ismi 
  • bırakın karşılaştırmayı birbirine yakın bir yerlerde düşünmek bile gereksiz bir iştir. 
  • Bu da yazını son cümlesidir.
Yazar: Editor